COMMUNIQUÉ EN FRANÇAIS CI-DESSOUS
Backslash booth focuses on diverse representations of the human in contemporary art. Imbued with the social issues of our time, painters Fahamu Pecou and Duncan Wylie address contemporary representations of black masculinity for the former and the notion of "triumphant figures" for the latter. While Boris Tellegen's 'man-machine' sculptures summon our memories of cartoons in which the robot borrows human appearance, Rero's crossed-out words evoke current themes in a lyrical way. More metaphorically, the works of Elsa Guillaume propose us to harness ichthyans organs to re-acclimatize to the underwater life and Odonchimeg Davaadorj plunges us in a hybrid universe coming from his childhood in the Mongolian steppes.
\\\
Le stand de backslash se concentre sur les représentations diverses de l'humain dans la création contemporaine. Imprégnés des problématiques sociales de notre époque, les peintres Fahamu Pecou et Duncan Wylie abordent les représentations contemporains de la masculinité noire chez le premier et la notion de “figures triomphantes“ pour le deuxième. Tandis que les sculptures de Boris Tellegen, telles des 'hommes-machines', convoquent nos souvenirs des dessins animés où le robot emprunte l'apparence humaine, les mots barrés de Rero évoquent des thèmes actuels de manière lyrique. Plus métaphoriquement, les œuvres d'Elsa Guillaume nous proposent de s'harnacher d'organes ichtyens pour se ré-acclimater à la vie sous-marine et Odonchimeg Davaadorj nous plonge dans un univers hybride lui venant de son enfance dans les steppes mongoles.
Grand Palais Ephémère
2 place Joffre
75007 Paris
http://www.artparis.com
PRESS \ PRESSE
Joanna Pottle, “Art Paris 2023: Transnational Renegotiation of Commitment and Exile in Art”, Contemporary Lynx, 2023