FRANÇAIS CI-DESSOUS
 

Backslash is proud to present a group of major new artworks by five artists of different nationalities and international renown, two of whom will be exhibiting at Art Paris for the first time.

Brazilian artist Gabriela Giroletti's large-scale paintings incorporate the gestures and movements of her body, in search of an intuitive and instinctive form of expression through the medium of painting. The artist translates her daily experiences and encounters onto canvases that straddle the border between figurative and abstract, wrestling with the conventions of painting in a conscious and provocative dance.

Korean artist Park Dong-Soo, whose Carte Blanche at the Musée Guimet received unanimous praise from the press last spring, focuses on depicting the formation of the universe and a certain form of cosmogony. After a ten-year retreat in the midst of Korean nature, Park is back in the spotlight with works that feign different blacks and Hanji paper, the jewel in the crown of Korean craftsmanship. A worthy successor to the Dansaekhwa movement, his work can be found in many renowned collections.

French artist Rero's famous verdana typeface, with its thick black line, is being used the world over to promote his artistic identity. His artworks address the characteristics of our current societies through universal themes such as the notion of transition, obsolescence and transmission.

The work of Belgian artist Xavier Theunis, with its smooth, detached aesthetic, interweaves numerous references to the modern movement and minimal art. Using recycled adhesive scraps, cut-outs and collage, he rethinks the relationship between art, architecture and design with geometric rigour and distanced humour.

Zimbabwean artist Duncan Wylie sees existence as a continuous movement, an ever-changing flow from which emerge archetypal figures such as the sapper. These silhouettes are integrated into the chaotic backdrops of his canvases, where ruins, buildings and luxuriant nature intermingle in a contentious struggle between colour and space.



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Backslash est fière de proposer un ensemble d'oeuvres majeures et inédites de cinq artistes de nationalités différentes et de renommées mondiales, dont deux seront montrés pour la première fois sur Art Paris. Le projet de stand se concentre sur des grands formats afin de permettre au visiteur de s’immerger dans l’univers de chaque artiste.

Les grandes peintures de l'artiste brésilienne Gabriela Giroletti intègrent les gestes et les mouvements de son corps, à la recherche d'une forme d'expression intuitive et instinctive par le medium de la peinture. L'artiste traduit ses expériences et ses rencontres quotidiennes sur des toiles à la frontière entre figuratif et abstrait, luttant avec les conventions de la peinture dans une danse consciente et provocante.

Le coréen Park Dong-Soo, dont la Carte Blanche au Musée Guimet a recueilli l’éloge unanime de la presse au printemps 2023, s’attache à représenter la formation de l’univers et une certaine forme de cosmogonie. Après une retraite d’une dizaine d'années au sein de la nature coréenne, Park revient sur le devant de la scène avec de oeuvres où feignent les différents noirs et le papier hanji, fleuron de l'artisanat coréen. Digne successeur du mouvement Dansaekhwa, son travail est présent dans de nombreuses collections de renom.

L'artiste français Rero déploie dans le monde entier son identité artistique à travers sa fameuse police verdana barrée d'un épais trait noir. Ses oeuvres abordent les caractéristiques de nos sociétés actuelles à travers des thèmes universels comme la notion de transition, d’obsolescence ou encore de transmission.

Le travail du belge Xavier Theunis, à l’esthétique lisse et détachée, imbrique de nombreuses références au mouvement moderne et aussi à l’art minimal. Par le recyclage de chutes d’adhésif, la découpe et le collage, il rejoue avec une rigueur géométrique et un humour distancié les rapports entre l’art, l’architecture et le design.

Le zimbabwéen Duncan Wylie considère l’existence comme un mouvement continu, un flux en perpétuelle évolution d’où émergent des figures archétypales, comme celle du sapeur. Ces silhouettes s’intègrent dans les fonds de toiles chaotiques où s’entremêlent ruines, constructions et nature luxuriante dans une lutte constante entre couleurs et espace.



Grand Palais Ephémère
2 place Joffre
75007 Paris
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