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COMMUNIQUÉ EN FRANÇAIS CI-DESSOUS
 

Backslash's diametrically feminine booth features a selection of new works by France Bizot, Charlotte Charbonnel and Odonchimeg Davaadorj. Like Jean des Esseintes' boudoir in Huysmans' 'A rebours', or Matisse's L'Atelier Rouge, the works of the three artists stand out delicately in an intimate environment inspired by the Graphic Arts department of many museums, such as the Louvre.

French artist France Bizot offers a set of drawings on book covers, a series emblematic of her work, and pays tribute to the poetry of Saint-Exupéry. The Little Prince becomes the setting for the artist's intellectual walks.

French artist Charlotte Charbonnel summons, through her works, the field of science and its tools as well as natural phenomena. She magnifies them in subtle and intriguing series, such as the trace that pozzolan, a basaltic volcanic rock, leaves on a glass plate. The artist is also interested in damascus, an age-old Syrian forging technique, which organizes a wavy and mottled pattern on steel, revealing a sinuous and undulating landscape.

Mongolian artist Odonchimeg Davaadorj questions our relationship with nature, beings and what envelops them, but she also confronts the issues of contemporary feminism through drawings imbued with a certain nostalgia and intense poetic power. Her environmental concerns are exacerbated by a rural childhood close to self-sufficiency in a Mongolia with strong shamanic traditions.

"He had the boudoir wallpapered in bright red, and on all the partitions of the room,
prints by Jan Luyken, an old Dutch engraver, hung in ebony borders" in A rebours, Joris-Karl Huysmans


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Le stand diamétralement féminin de Backslash propose une sélection de nouvelles oeuvres de France Bizot, Charlotte Charbonnel et Odonchimeg Davaadorj. A l’instar du boudoir de Jean des Esseintes dans 'A rebours' de Huysmans, ou encore de L’Atelier Rouge de Matisse, les œuvres des trois artistes se détachent délicatement dans un environnement intimiste inspiré du département des Arts Graphiques de nombreux musées, tel le Louvre.

L’artiste française France Bizot propose un ensemble de dessins sur couvertures de livres, série emblématique de son travail, et rend hommage à la poésie de Saint-Exupéry. Le Petit Prince devient l’écrin des promenades intellectuelles de la dessinatrice.

L’artiste française Charlotte Charbonnel convoque, à travers ses œuvres, le domaine des sciences et leurs outils ainsi que les phénomènes naturels. Elle les magnifie dans des séries subtiles et intrigantes, à l’instar du tracé que la pouzzolane, roche volcanique basaltique, laisse sur une plaque de verre. L’artiste s’intéresse également au damas, technique de forge syrienne séculaire, qui organise un motif ondulé et tacheté sur l’acier, laissant apparaître un paysage sinueux et ondoyant.

L’artiste mongole Odonchimeg Davaadorj interroge notre rapport à la nature, les êtres et ce qui les enveloppe mais elle se confronte également aux problématiques du féminisme contemporain à travers des dessins emprunts d’une certaine nostalgie et au pouvoir poétique intense. Ses préoccupations environnementales sont exacerbées par une éducation rurale proche de l’auto-suffisance dans une Mongolie aux traditions chamaniques prégnantes.

« Il avait fait tapisser de rouge vif le boudoir, et sur toutes les cloisons de la pièce, accrocher dans des bordures d’ébène des estampes
de Jan Luyken, un vieux graveur de Hollande. » in A rebours, Joris-Karl Huysmans

DRAWING NOW PARIS | LE SALON DU DESSIN CONTEMPORAIN
Le Carreau du Temple
2 Rue Eugène Spuller
75003 Paris
https://www.drawingnowartfair.com/



PRESS \ PRESSE

”Drawing Now Art Fair, une 15ème édition gagnante!”, Fomo-Vox, 2022
Alexandre Crochet, “Drawing Now reprend en majesté”, The Art Newspaper France, 2022