FRANCE BIZOT
xavier theunis
duncan wylie
22-24 NOV. 2024
BOOTH \ STAND B21
The gallery's booth features works by three artists: France Bizot, Xavier Theunis and Duncan Wylie.
France Bizot's drawings and paintings often appear on unusual supports. The French artist appreciates the idea of confronting new materials. Her imagination unfolds on book covers or old photographs, whose original textures lend a patina of authenticity.
The booth also features new works by Belgian artist Xavier Theunis, whose colorful compositions underline the artist's precise line work and smooth, detached aesthetic. References to minimal art replay the relationship between art, architecture and design with geometric rigor and distanced humor.
Zimbabwean artist Duncan Wylie sees existence as a continuous movement, an ever-changing flux from which archetypal figures emerge, such as the sapeur. These silhouettes are integrated into the chaotic backdrops of his canvases, using a lively, ultra-doped palette where ruins, buildings and luxuriant nature intermingle.
\\
La galerie est heureuse de proposer un stand regroupant les œuvres de trois de ses artistes : France Bizot, Xavier Theunis et Duncan Wylie.
Les dessins et peinture de France Bizot se dévoilent fréquemment sur des supports inédits et insolites. L’artiste française apprécie l’idée d’avoir à se confronter à de nouvelles matières. Ainsi, son imaginaire se déploie sur des couvertures de livres ou de vieilles photographies dont les textures originales apportent un grain patiné d’authenticité.
Le stand propose également des œuvres inédites de l’artiste belge Xavier Theunis dont les compositions colorées soulignent le travail précis du trait et de l’esthétique lisse et détachée de l’artiste. Les références à l’art minimal rejouent avec une rigueur géométrique et un humour distancié les rapports entre l’art, l’architecture et le design.
Le zimbabwéen Duncan Wylie considère l’existence comme un mouvement continu, un flux en perpétuelle évolution d’où émergent des figures archétypales, comme celle du sapeur. Ces silhouettes s’intègrent dans les fonds de toiles chaotiques et à travers une palette vivante ultra dopée, où s’entremêlent ruines, constructions et nature luxuriante.
Avec le soutien aux galeries du Cnap - Centre National des Arts Plastiques
With the support of the National Center for Visual Arts
PRESS \ PRESSE
Armelle Malvoisin, Beaux-Arts Magazine, 2024
Bernard Marcelis, “ Luxembourg Art Week, les dix ans d’une foire à plusieurs vitesses”, The Art Newspaper, 2024